maandag 21 november 2011

LIES WEET VAN NIETS

De opleiding tot middenmanager
Ook dit jaar nemen er weer alledaagse docenten deel aan de opleiding tot teamleider. Lies Duplo, een van de deelnemers, houdt bij wijze van praktijkopdracht een cursusdagboek bij.

De derde dag
Nou, ik ben dus nog steeds Lies Duplo en mijn hobby's idem dito: tennis, muziek en mijn gezin natuurlijk, hoewel ik daar de laatste tijd wel eens heel dubbel in zit. Korfbaltraining sla ik zelden over, alleen als er cursus is. En nu ik het toch over cursus heb, op de derde dag moesten we weer vragen beantwoorden. Het begon met een rondje over dat je moest vertellen waarom je je voor deze cursus had opgegeven, dus ik vertelde gewoon dat ik eerst had gekozen voor Fiets 'm erin, maar dat ik daarvoor was uitgeloot. En bij de X-factor was ik ook al niet door de voorrondes heen gekomen, dus toen dacht ik dat dit wel iets voor mij kon zijn, want ik heb van nature nogal een vlotte pen en mensen moeten vaak heel snel om mij lachen, dus ik dacht laat ik eens een kansje wagen en inderdaad, hier werd ik wel toegelaten. Toen begonnen de andere deelnemers aan de cursus te lachen, wat mij natuurlijk extra zelfvertrouwen gaf want ik dacht zie je wel, zodat ik ook nog wel durfde te bekennen dat ik ook was afgewezen voor de Holland's Next Top Model, maar toen bedankte Bart, onze cursusleider me voor mijn waardevolle bijdrage en mocht de volgende iets zeggen. Toen iedereen aan de beurt was geweest gingen we nog even discussiëren, maar het was al snel half een, dus tijd voor een welverdiende lunch in de kantine, want na al dat gepraat moesten de kelen natuurlijk wél gesmeerd worden.  

De ansichtkaart van Lies                            (foto aangeleverd)
Lunchtijd
Voor iedereen was er een miniloempia gevuld met wit of bruin brood met kaas en vleeswaren, of met hagelslag of jam voor de zoetekauwen onder ons. We konden zelf melk of kokosmelk (nog over van de vorige week want we gooien niks weg vanwege het milieu en alles) inschenken en tenslotte was er fruit, waaronder sinaasappels. Ik nam weer een kokosnoot, want die moesten op, vertelde de leiding.

Middagprogramma
's Middags deden we weer een spel, post sorteren. Dat is om te leren hoe je belangrijke dingen kunt herkennen. Mijn persoontje kreeg van de cursusleider een ansichtkaart om te sorteren. Maar wie weet, daarover een volgende keer meer.

Lies



P.S. Ik hoor net dat er geen volgende keer zal zijn. Daar snap ik nou helemaal niks van. Hoezo, afgelopen? Heb ik iets gemist of zo?



Dit is het laatste bericht van de afdeling PR, goedgekeurd door voorheen de Raad van Bestuur.
Reageren kan nog even op bartvroegindeweij@hotmail.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten